16 Haziran 2014 Pazartesi

Markalar ve renkler


Bir markanın bilinirliğini artıran en önemli unsurlardan biri de logonun rengidir. Logonun rengi aynı zamanda markanın da rengidir. Firmanın kullandığı renklerin birbiriyle uyumsuz olması düşünülemez bile. Mecbur kalınmadıkça da kurumsal renkler değiştirilmez ve müşterilerin markayı o renklerle hatırlaması istenir.
Logo; markanın vaadidir. Markanın kimliğini güçlendirir ve akılda kalıcılığı arttırır. Logolar, müşteride olumlu duygular oluştururken, satın alma sürecinde o markaya yönelmede de önemli bir rol oynar. Tabi logo markayla rengin bütünleşmesinde tek başına yeterli değildir. Ambalaj tasarımı, satış noktası renkleri/dekorasyonu, paketlerdeki görseller, web sitesi vs. renkleri kendi içinde uyumlu olmak zorundadır. Aynı zamanda bu renkler marka vaadiyle örtüşmeli ve logo ile paralel olmalıdır.
Kissmetrics’in  araştırma sonuçlarına göre müşterilerin %80’i yeni bir ürün satın alma kararında ilk unsurun renkler olduğunu söylemiş ve aynı zamanda marka renginin, bilinirliği %80 oranında arttırdığı görülmüş. Yani renk doğru seçildiği takdirde, marka müşterinin hafızasında yer almayı başarabiliyor.
Örneğin kırmızı renk hemen hemen herkese Coca-Cola’yı çağrıştırır. Ya da Starbucks'ı yeşilden başka bir renkle görsek aldatılmış hissederiz herhalde.
Kısaca marka için seçilen renk; markayı en iyi anlatan, markanın özetini sunan renk olmalıdır. Herhalde Barbie’nin pembe yerine mavi olması düşünülemezdi değil mi?
Doğru bir renk seçimi ne yazık ki her zaman başarıya götürmez. Doğru bir marka kimliği yanında buna uygun marka rengi seçmek gerekir. Örneğin kırmızı, heyecan ve enerji rengidir. Coca-Cola kimliği de enerjik ve heyecanlıdır yani marka rengi, marka kişiliğini yansıtmıştır. Aralarında tezatlık olmadığı için de marka akılda kalıcı bir hal almıştır.
Kısaca; logo rengi markanın kısa bir özeti gibidir ve logoda verdiği mesajı doğru şekilde uygulayan markalar akılda kalıcı olurlar.






http://www.pazarlamaturkiye.com/marka-ve-renkler/

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder