Farkında mısınız bilmiyorum ama bütün firmalar anneler gününe çok önem verir. Babalar günü hiçbir firma için o kadar önemli olmamıştır. Anneler gününde bir hafta önceden reklamlara başlanır. Sürekli gözümüze sokulur hatta. Firma olarak annelere ne kadar değer verdiklerinden bahsederler. Peki bunun sebebini hiç merak ettiniz mi? Etmediyseniz de olsun ben söyleyeyim; çünkü alışverişi yapan annelerdir. Yani anneler "shopper"dır. Dışarı alışveriş için çıkan, marketlere giden ve alacağa ürüne karar veren annelerdir. Yani son karar hep onlarındır. Araştırmalara göre satın alma kararı %70 oranında marketlerde verilir. Haliyle markete giden kimse firmalara kâr sağlayan da o olacaktır. Bu yüzdendir ki anneler günü 1 hafta boyunca reklamlarda dönerken, babalar günü anca bir gün falan görülür.
Firmalar bence sadece anneler gününde değil arada sırada annelere yönelik işler yapsınlar. Sonuçta anne her zaman annedir değil mi?
Ben de bu vesileyle bütün güzel annelerin, güzel günlerini kutlayayım. Kendime de ödev vereyim; "Shopper marketing"i araştırayım.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder