Kelime anlamı olarak bakıldığında; kullanıcılara/müşterilere yararlı ve ilgi çekici içerikler üreterek, marka tanıtımına katkı yapma stratejisidir. Sosyal medyanın son yıllarda bu denli popüler olması sebebiyle markaların olmazsa olmazıdır.
İçerik pazarlama; potansiyel alıcılara en kolay ulaşma yöntemlerinden biri olan sosyal medyanın etkin kullanılmasına ve alıcıların gözlerinin sürekli markaya çevrilmesine olanak tanır. Hedef kitlenin ilgisini çekecek içerikler sayesinde, kişiler sürekli marka ile meşgul olacaklar, bu sayede marka, hedef kitle arasında kendine yer bulacaktır.
İçerik pazarlama sürecine aşama aşama bakacak olursak;
Hedef kitle seçimi
Ürünün potansiyel alıcıları kimlerdir?
Doğru bir içerik pazarlama için öncelikle hedef kitlenin doğru belirlenmesi gerekiyor. Hedef kitle doğru belirlenmezse, üretilen içerikler çok anlamlı olmayacaktır.
İçerik pazarlamada yapılan en büyük yanlışlardan biri burada başlıyor. Firmalar herkese ulaşmak istiyorlar, herkese ulaşma çabası sırasında da hedef kitlenin beklentileri, istekleri göz ardı ediliyor. Bu sebeple de ne yazık ki doğru bir strateji yürütülemiyor. Oysa hedef kitle doğru belirlenirse, üretilen içerikler, o potansiyel müşterilere hitap edecek bu sayede potansiyel müşteriler zamanla alıcılara dönüşebileceklerdir.
Doğru İçerik
Hedef kitlenin ilgisini ne çeker?
Hedef kitle doğru belirlendikten sonra en önemli nokta, hedef kitlenin ilgisini çekecek, hedef kitleye yarar sağlayabilecek içerikler üretebilmek. Bu sayede hedef kitlenin gözü, markanın sosyal medya sayfasından ayrılamayacaktır, haliyle de marka hedef kitle arasında hep konuşulmuş/düşünülmüş olacaktır.
Buna bence en güzel örneklerden biri Vestel’in “Evin Kalbi” adlı Facebook sayfası. Link;
Sayfa incelendiği zaman, ev hanımları ve ev hanımı adayları için pratik ve ilginç bilgiler yer aldığı görülecektir. Üstelik içerikler yalnızca ev hanımlarına değil, birçok kişiye ilginç geliyor gibi duruyor.
Doğru zaman, doğru yer
Hedef kitle ne zaman internete giriyor? Hangi sosyal ağda yer almalıyız?
Oluşturulan içeriğin ilgi çekici olması yanında, yayınlanma zamanı ve nerede yayınlanacağı da büyük önem taşıyor. Facebook mu, Twitter mi, İnstagram mı, Linkedin mi?… Bir sürü sosyal ağ arasından doğru olanı seçmek büyük önem taşıyor. Örneğin hedef anneler ise Twitter’dan paylaşım yapmak pek de akıllıca olmayacaktır veya beyaz yakalara ulaşmak için Linkedin kullanmak daha akıllıca olabilir.
Paylaşım yapılan saatlerin de büyük önemi var. Hedef kitlenin ne zaman bilgisayar başında olduğu doğru tespit edilebilirse, içerikler daha çok kişiye ulaşacaktır.
Yapılan bir araştırmaya göre; kullanıcılar Google+’ta sabah 09:00-11:00 arası, Pinterest’te ise günün ilk saatleri aktif oluyorlar. Diğer bir yandan en uygun içerik yayınlama zamanlarının Facebook’ta 13:00-14:00 arası, Twitter’da 13:00-15:00 arası ve Linkedin’de ise 17:00-18:00 olduğu belirtilmiş. Tabi bu saatler hedef kitleye göre değişiklik gösterecektir.
Etkileşim/Geri dönüş
Hedef kitle ne diyor?
Sosyal medyanın yaygınlaşması sayesinde, müşterilerin markalarla birebir konuşma fırsatları ortaya çıktı. Bu durumda geri dönüş almak hızlı ve kolay bir hâl aldı. Etkin bir içerik pazarlama yapabilmek için, müşterilerden gelen geri dönüşler (örneğin Facebook yorumları) düzgün takip edilmeli ve müşterilerin beklentileri doğru anlaşılmalıdır. İçeriklerin ne kadar doğru olduğu da bu sayede anlaşılabilir. Müşteri yorumları dikkate alındığı takdirde en doğru içeriklere, en doğru saatlere ve en doğru stratejiye ulaşılabilir.
Doğru Strateji
Nasıl bir yol izlemeliyiz?
En önemli noktalardan biri de planlı hareket etmektir. Nasıl bir yol izleneceği önceden belirlenmelidir. Yapılan hatalar hemen düzeltilirken, doğrulara sürekli yenisi eklenmelidir.Plansız başarıya ulaşmak rastlantı olacaktır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder